W1 - biała prostokątna tablica z czarnym obramowaniem, na niej dwa prostokąty stykające się wierzchołkami. Oznacza miejsce ustawienia tarczy ostrzegawczej. |
W2 - latarnia z odpowiednią literą umieszczona na słupie semafora kształtowego lub świetlnego lub na osobnym słupie przy semaforze. Litera stanowi skrót nazwy stacji końcowej lub najbliższego węzła na danej linii. Oznacza kierunek wyjazdu pociągów. |
W3: a - słup z wygaszoną latarnią (w dzień); b - słup z latarnią wyświetlającą białe światło (w nocy); c - słup z latarnią wyświetlającą białe światło (w dzień i w nocy). Oznacza, że sąsiedni semafor lub tarcza zatrzymania znajdujące się z prawej strony toru nie odnoszą się do toru przy którym stoi wskaźnik. |
W4 - czarny prostokąt a na nim biały krzyż. Oznacza miejsce zatrzymania się czoła pociągu. |
W5 - biała zaokrąglona u góry tablica z czarnym obramowaniem. Oznacza granicę przetaczania. |
W6 - biała tablica trójkątna z czarnym obramowaniem zwrócona wierzchołkiem do góry. Oznacza, że należy dać sygnał dźwiękowy Rp1 "Baczność". |
W6a - biała tablica trójkątna z czarnym obramowaniem zwrócona wierzchołkiem do góry, w środku symbol samochodu. Oznacza, że należy dać sygnał dźwiękowy Rp1 "Baczność". |
W7 - przenośna biała tablica z czarnym obramowaniem zwrócona wierzchołkiem do góry, w środku litera R. Oznacza, że należy dać sygnał dźwiękowy Rp1 "Baczność" dla ostrzeżenia pracujących na torze pracowników. |
W8 - biała prostokątna tablica z czarnym obramowaniem zwrócona wierzchołkiem do dołu, w środku cyfra oznaczająca dozwoloną prędkość (w dziesiątkach km/h). W przypadku, gdy skrajnia nie pozwala na ustawienie typowego wskaźnika stosuje się umieszczony nisko trójkąt zwrócony wierzchołkiem do góry. Oznacza, że należy zmniejszyć prędkość jazdy. |
W9: a - biała prostokątna tablica z czarnym obramowaniem, w środku trójkąt zwrócony wierzchołkiem do dołu; b - biała prostokątna tablica z czarnym obramowaniem, w środku trójkąt zwrócony wierzchołkiem do góry; Oznacza: a - początek ograniczenia prędkości; b - koniec ograniczenia prędkości. |
W10a - dwie białe kreski na czarnym tle tworzące kąt, którego wierzchołek zwrócony jest do góry; W10b - dwie białe kreski na czarnym tle tworzące kąt, którego wierzchołek zwrócony jest do dołu. Oznaczają: W10a, że należy rozpocząć popychanie; W10b, że należy zaprzestać popychania. |
W11a - trzy, niekiedy cztery białe prostokątne tablice, na nich czarne pasy wznoszące się ukośnie z lewa w prawo: na jednej trzy, na drugiej dwa i na trzeciej jeden. Oznaczają, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego lub odstępowego, albo semafor, którego sygnały mogą być niewidoczne z przepisowej odległości. |
W11b - trzy białe prostokątne tablice, na nich czarne pasy wznoszące się ukośnie z lewa w prawo: na jednej trzy, na drugiej dwa i na trzeciej jeden. Na górze symbol czaszki i piszczeli koloru czarnego, a pod nimi czerwona błyskawica zwrócona ostrzem do dołu. Oznaczają, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego posterunku ruchu, na którym rozpoczyna się odcinek zelektryfikowany z siecią górną wysokiego napięcia. |
W11p - prostokątna pomarańczowa tablica, w środku jeden czarny trójkąt lub dwa czarne trójkąty zwrócone wierzchołkiem do góry. Oznacza, że za wskaźnikiem znajduje się tarcza ostrzegawcza przejazdowa. |
W12 - biała tablica w kształcie ukośnika z czarnym obramowaniem. Oznacza, że należy zakropić i zamknąć klapy popielnika. |
W13 -czarno biała krata lub dwie kraty jedna nad drugą składające się z dwóch ukośników przybitych do słupa. Oznacza, że należy podnieść noże i zamknąć skrzydła pługa odśnieżnego. |
W14: a - pomarańczowa prostokątna tablica z czarnym obramowaniem, w środku trójkąt zwrócony wierzchołkiem do dołu; b - pomarańczowa prostokątna tablica z czarnym obramowaniem, w środku trójkąt zwrócony wierzchołkiem do góry; Oznacza: a - początek ograniczenia prędkości; b - koniec ograniczenia prędkości. |
W15 - biała kwadratowa tablica, w środku czarny trójkąt zwrócony wierzchołkiem w stronę semafora, powtarzacza semafora lub tarczy ostrzegawczej. Oznacza, że semafor, powtarzacz semafora lub tarcza ostrzegawcza umieszczone są w innym miejscu, ale odnoszą się do toru przy którym stoi wskaźnik. |
W16 - biała prostokątna tablica z trzema ukośnymi czarnymi pasami wznoszącymi się z lewa w prawo. Oznacza, że w odległości drogi hamowania znajduje się przystanek osobowy. |
W17 - biało-czerwony słupek umieszczony nisko przy ziemi. Oznacza miejsce, do którego wolno przetaczać tabor przy zbiegających się torach. |
W18 - biała kwadratowa tablica z czarnym obramowaniem i czarnym kółkiem w środku otoczonym czarną obwódką umieszczona na słupie ostatniego semafora odstępowego samoczynnej blokady liniowej. Oznacza miejsce ustawienia ostatniego semafora odstępowego samoczynnej blokady liniowej przed semaforem wjazdowym. |
W19 - matowobiała strzała zwrócona ostrzem do dołu na czarnym tle. Oznacza, że odległość między następnymi semaforami lub następną tarczą ostrzegawczą a semaforem jest mniejsza od obowiązującej na danej linii długości drogi hamowania. |
W20 - dwie matowobiałe strzały zwrócone ostrzami do dołu na czarnym tle. Oznaczają, że odległość między tarczą ostrzegawczą lub semaforem, na których umieszczony jest wskaźnik, a następnym semaforem jest mniejsza od obowiązującej na danej linii długości drogi hamowania. |
W21 - matowobiała liczba "10" na czarnym tle. Oznacza, że jazda po zwrotnicach w kierunku zbocznym może odbywać się z prędkością 100 km/h. |
W22 - kwadratowa czarna tablica ustawiona ukośnie a na niej litera "T" wykonana z materiałów odblaskowych. Oznacza, że ciężki pociąg towarowy może przejechać obok semafora odstępowego wskazującego sygnał S1 "stój" bez zatrzymywania się, ale z prędkością zmniejszoną. |
W23 - żółty słupek ustawiony obok toru. Oznacza początek odcinka izolowanego torowego lub zwrotnicowego. |
W24 - matowobiała ukośna kreska na ciemnym tle wznosząca się do góry z prawa w lewo. Oznacza wjazd na tor niewłaściwy szlaku dwutorowego. |
W25 - jedna lub dwie latarnie prostokątne, na nich numery torów ze strzałami zwróconymi w kierunku tych torów oraz błyskawice zwrócone ostrzem do dołu. Oznaczają stanowisko elektrycznego ogrzewania wagonów i rozpoczęcie ogrzewania. |
W26a - matowobiała litera P na ciemnym tle; W26b - matowobiała litera D na ciemnym tle. Oznaczają: W26a - przejazd z grupy torów dalekobieżnych na grupę torów podmiejskich; W26b - przejazd z grupy torów podmiejskich na grupę torów dalekobieżnych. |
W27 - kwadratowa czarna tablica, na niej biała cyfra (lub cyfry) umieszczone na słupie obok toru. Oznacza miejsce zmiany i obowiązującą od tego miejsca maksymalną dozwoloną prędkość szlakową (w dziesiątkach km/h). |
W28 - czarna okrągła tablica, w środku żółta litera R i cyfra. Oznacza miejsce zmiany i obowiązujący od tego miejsca numer radiołączności pociągowej. |
W29 - pomarańczowa prostokątna tablica, na niej dwa trójkąty zbiegające się wierzchołkami w środku. Oznaczają, że należy nawiązać łączność radiową z dyżurnym ruchu odcinkowym. |
W30 - matowobiałe światło na jasnoniebieskim tle. W środku napis „Waga” i prędkość z jaką można przejeżdżać przez wagę. Oznacza maksymalną prędkość z jaką można przejeżdżać przez automatyczną wagę. |